God natt

Detta är sista natten i Sverige. Sitter just nu i lägenheten i Stockholm. Det känns så konstigt att det är sista kvällen här hemma i "sverige". Imorgon lyfter flyget 11:15. Imorgon kväll går jag alltså inte som vanligt och lägger mig i mitt rum hemma, inte i min vanliga säng, och jag kan inte bara öppna kylskåpet hur jag vill utan jag befinner mig i London och troligen i mitt nya rum. Det känns jätte konstigt och jag kan inte förstå det än. Jag kommer nog inte ens förstå detta om några dagar. Allt är packat och klart nu. Väskan står och väntar. Resväskan gick ihop tack och lov. De sista dagarna hemma har alltså spenderats med världens bästa vänner, besök på sundsta och mysig brunch hos fina Sara där jag också sa mina sista "hej då". Sen bar det iväg mot stockholm och nu sitter jag här och skriver. Jag minns nyss att det var flera månader kvar tills jag skulle åka och nu är det en natt sen åker jag iväg. Jag vet inte hur någonting ser ut, hur staden är, skolan eller familjen och det är skrämmande samtidigt som jag blir så himla glad av att tänka på att få åka. Men nu säger jag god natt sista gången i Sverige. Nästan gång jag rör mina knappar på min dator är när jag sitter i London. Vilket känns så himla konstigt. Därför säger jag nu god natt, för vi ses i London nästa gång.        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0