Att förbereda sig...

Fick en fråga jag ska svara på: Jag ska börja på svenska skolan i London och jag flyttar om 3 dagar. Jag undrar om du har några sista minuten tips om packningen och hur man förbereder sig för att verkligen flytta!
 
Jag blir pirrig i hela magen när jag läser denna fråga. Jag kommer ihåg känslan och alla tusen tankar som snurrade i huvudet. Jag önskar er alla som ska åka iväg nu ett stort Lycka till och jag lovar er att det kommer bli bra. Just i denna sekund skulle jag göra vad som helst för att få känna den där känslan igen jag själv hade tre dagar innan jag åkte iväg till ett år som kom att bli det bästa i mitt liv. 
 
Jag packade in i det sista och fick stor hjälp av min mamma. Jag skulle tagit med mig hela garderoben om jag packade själv. Men minimera din packning så mycket du kan, du kommer behöva mindre saker än vad du tror som kommer hemifrån. Det mesta kan man köpa där som man tycker väger för mycket. Så tänk en extra gång innan man packar ner onödiga saker. Så jag tror inte jag har överdrivet många tips på packningen mer än att man ska ta med sig så lite som möjligt. Men man kommer komma hem med betydligt mer saker och allt det ska få plats i väskor på vägen hem sen och jag kom dit med en väska och kom hem med fyra och det säger väl allt om att man samlar på sig saker. 
 
Det är så häftigt att du/ni kommer åka iväg till en ny stad och har nu en känsla i kroppen som är svår att beskriva för någon annan. Denna känsla kommer ni sakna. Det gör jag. Man hade så många funderingar. Men alla mina funderigar löste sig nästan i sekunde jag landade i London. Allt löser sig och det kommer man att märka efter ett år utomland. Ta de lugnt och kom ihåg att alla är i samma situation som åker iväg. Allt kan kännas läskigt och förvirrat till en början bara för att man inte är van, men man kommer snabbt in i allting och alla tar hand om  varandra. Så ta det lungt med packning och alla förberedelser för allt löser sig alltid.
STORT LYCKA TILL med allt till er som åker iväg, önska jag kunde få vara den som åkte iväg om tre dagar. 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0