Fråga och Svar

Hej! Jag började precis läsa den blogg! Den är sjukt bra och du tar jätte fina bilder. Jag funderar själv på att söka till London men jag är inte riktigt säker så jag tänkte fråga lite först. Hur många poäng hade du när du sökte in? Vad går du för linje? Skrev du brevet,ska det skrivas på svenska eller engelska,är det svårt att komma in? Om man ska gå och festa,är det svårt att komma in om man inte är 18? Kram!

 

Hej Rebecka! Vad glad jag blev när jag såg att du hade komenterat och ställt frågor. Jag har inte så stor koll på vilka som kollar in här på min blogg, så det var jättekul att du skrev och vad glad jag blir och Tusen tack för att du tycker om min blogg.

 

Jag tycker att du gör helt rätt som tänker tanken att åka till London, för det är en fantastisk chans att få bo utomlands och att göra något man inte definitivt inte kommer att ångra. För detta är det bästa jag har gjort, helt klart.För mig var det nämligen så att jag sökte genom min skola, då jag kommer från Karlstad. De samarbetar med Svenska skolan i London och har alltid två platser att dela ut och en av dessa platser blev jag tilldelad. Så mina betyg och poäng spelade inte så stor roll just på grund av detta.

 

Därför har jag inte lika stor koll på hur den riktiga intagingen går till när man söker direkt till Svenska skolan i London, men detta kan jag enkelt ta reda på. Jag går linjen Sam-sam och jag tycker att svenska skolan är otroligt bra på många sätt, lärarna är engagerade och även om vi har mycket plugg så lär man sig saker + att gå på denna skola blir något väldigt annorlunda mot vad det är att gå hemma i Sverige under vardagen + att helgerna inte ens går att jämföra med i Sverige.

 

Men brevet du ska skriva är på Svenska, vad jag kommer ihåg att folk har sagt och när det handlar om hur svårt det är att komma in så beror det väldigt mycket på. Dels på hur många som söker och vilka betyg man har. Men om man verkligen vill komma in och har betyg som räcker borde det inte vara några större problem. Pratade med en lärare i skolan idag och han sa att det var svårt att säga hur svårt det är att komma in. Men om du vill och funderar så tycker jag absolut att du ska söka, tveka inte.

 

 

När det gäller detta med festande är det som i Sverige, du kommer inte in om du inte är 18. Om man ska gå på en klub eller gå till en pub kollar de för det mesta ID, men på vissa ställen funkar det ändå. Då vissa ställen är enklare en andra. Men det gäller att man måste ha ett ID där det står att man är arton på något sätt. Så det är inte omöjligt att gå ut även fast man inte är arton.

 

Jag skulle nog kunna fortsätta att skriva detta inlägg i evigheter, det finns så otroligt mycket att säga om London och att bo här och alla fördelar med att gå ett år på Svenska skolan i London, Så tveka inte att SÖKA in utan gör det, SÖK. KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0