Fråga angående luncher i London

En fråga om luncher som jag tänkte svara på!
 
Skulle du kunna tipsa om bra lunchställen. Som jag förstår det går mycket pengar åt maten, särskilt lunchen. Skulle vara superbra om du kunde ge tips på lite olika ställen? Finns det nyttiga alternativ, eller äter man skräpmat under hela året?
 
Under hela detta år får man som sagt betala sina luncher själva under skoldagarna. På helgerna står värdfamiljen för lunchen, men jag och många andra var dock inte hemma så mycket på helgerna då man upplever London istället. Därför betalar man ofta lunch även på helgerna. Under hela året har mina luncher varierat. Jag har köpt mig mat från Tesco som är som Ica där man kan köpa sallad/macka, dryck och något snacks tillsammans för 3 pund. Men detta har jag varierat med då man blir trött om man äter samma. Sedan har vi ätit på resturang nere i Richmond som är nära skolan om vi haft lång rast och då går en lunch på ca 6/7 pund, speciellt på vårat favvo ställe Portofino. Annars har jag testat att laga egen sallad, och det blir nog billigast med det är inte alltid man har tid heller, men ibland var det väldigt skönt att ha egen sallad eller något annat man gjort själv, men värdfamiljen måste också  tycka det är okej om man lagar egen mat i deras kök. Sedan så kan man också köpa baguett/macka i skolan som ett Subway fast lite annrolunda. Men detta blir alltid ca 4/5 pund vilket bli ganska dyrt om man äter varje dag. Sedan finns det en resturang i skolan. Jag var inte överdrivet nöjd med deras mat, men där kunde jag ofta äta god sallad eller mat och ibland var maten god.
 
Jag varierade helt enkelt mina luncher. Jag önskade ibland att jag hade tänkt mer på kostanderna med luncherna då det ändå är pengar som blir onödigt mycket ibland, men jag tror alltid man kan hitta ett sätt att få en bra lunch, då der finns mång alternativ, men man behöver inte äta skräpmat hela året, dock är mycket en skilland mot den svenska maten. 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0