Wherever I go this still feels like home to me now - London & Sverige

Ni vet den där känslan när man bara skjuter upp saker och ting för att det känns lite för jobbigt för att ta tag i det just nu. Det är precis vad jag har gjort med detta inlägg. Ett sista inlägg som handlar om London. Jag tänker tillbaka på alla stunder i London. Jag har nog inte förstått att jag har landat på svensk mark, äter svensk mat och vaknar upp i min egen säng. Men så är det och det är nog bara för mig att börja inse att det är precis så det är. Jag viste inte att det gick så snabbt att flytta från en värld till en annan, jag visste inte heller vad det skulle innebära, men nu vet jag precis vad det innebär.

 

För ett år sedan pratade jag med mamma och pappa om att det fanns en chans att söka till London. Jag sökte och jag fick platsen att åka. Någonstans sa jag till mig själv innan jag skrev brevet ”Söker jag inte in kommer jag att missa något”. Med den känslan kom jag in och har nu levt ett år i London. Ett år jag aldrig kommer glömma. Alla minnen från första stunden hos värdfamiljen, första dagen i skolan, alla skratt och saker som man aldrig trodde skulle hända som ändå hände, alla gånger man pluggat sent på nätterna, sprungit upp för den sista biten av backen till skolan, sagt ”sorry” X antal gånger, ätit middag med värdfamiljen, lärt sig att allt faktiskt ordnar sig, klarat sig utan sin familj och vänner, skaffat nya vänner och en del av sig själv har blivit en engelsman. Man har vuxit och man är inte den samma som man var innan man kom till London. Man har lärt sig allt och lite till.

 

Jag kollar igenom bilder och minnen kommer upp. Jag vill skratta och gråta på samma gång. Jag skulle kunna skriva i all evighet om detta år. Allt man gjort, allt man har lärt sig och alla människor man har träffat. Jag har ofta fått frågan om det har varit jobbiga stunder under detta år. Nej, det kan ha varit jobbigt men inte mer än vad vissa saker skulle varit här hemma. Detta har jag mina vänner och värdfamilj i London att tacka för, utan dem hade året varit jobbigt. Men med dem var det svårt att inte ha det bra. Visserligen har man lärt sig hur man ska hantera vissa situationer som har varit jobbiga och detta kommer man att bära med sig hela livet. För ett år sedan satt jag med tusen frågor om vad detta år skulle innebära och plötsligt sitter jag med alla svaren.

 

Att åka till London var det bästa beslut jag någonsin tagit. Jag trodde nog aldrig att jag skulle sitta och skriva detta inlägg för allt har varit väldigt overkligt under detta år. Man har också lärt sig att allt har ett slut men också en början. London finns alltid kvar även om det aldrig kommer bli som det en gång var när man själv levde där. Det finns så mycket jag kommer sakna. Men nu sitter jag här hemma och mycket är sig likt, precis så som det var innan jag åkte, den enda skillnaden nu är att jag har två hem. Mitt hem i här Sverige och mitt hem i London. Jag vill tacka många för detta år och ni vet precis vilka ni är. TACK för allt.

 

It feels like home to me, it feels like home to me
It feels like I'm all the way back where I come from
It feels like home to me, it feels like home to me
It feels like I'm all the way back where I belong 

 

Det är precis såhär det kommer kännas varje gång man kommer hem, vare sig det är till London, Sverige eller någon annan plats på denna jord som blivit ens hem.

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag ska som du just gjort gå åk 2 på SSL och har lite frågor om packningen. Hur mycket packade du innan du åkte, en stor väska eller flera? Jag funderar på att ha med mig två stora väskor, men det känns som att det kan bli lite mycket, speciellt om jag köper mycket nytt när jag väl är i London. Skulle blir jätteglad om du kunde ge lite tips, vad man ska ta med sig, vad man inte ska ta med sig osv :)

Svar: Denna fråga undrade jag också innan jag åkte! Jag ska skriva ett inlägg om detta så fort jag får tid!! Kul att du ställer frågor och jag svara gärna på dem! Så snart kommer jag svara på detta! :D
None None

2013-07-03 @ 20:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0