Little Things

Jag är så glad över att 2 veckor med sammanlagt 6 prov är över. Jag har befunnit mig instängd på mitt rum med mina ögon i alla olika böcker och papper, men nu är det över. Nej klart det inte är över för vi har fått tusen andra uppgifter och två stora inlämningar att göra men just nu känns det som om det inte är något. Jag tror att tvåan är såhär i skolan och det ser ut som om ni har väldigt mycket hemma också, och det är bara att plugga och göra det bästa man kan. Jag tycke rdet är tråkig att inte ens hinna gå in här och skriva ett inlägg då och då men när man känner sig stressad bara av att göra något som inte innebär plugg får allt annat ta ett lite uppehåll. 

När jag har mycket i skolan och bara sitter här på mitt börjar mina tankar gå ifrån en värld till en annan. Tankarna går från London till hemma. Jag inser då vad jag har hemma i Sverige, och jag önskar så ofta att jag bara kunde få komma hem om bara så i en minut. Samtidigt som jag hela tiden är så otroligt glad att få vara här. Jag har inte hemlängtan, det kan jag inte säga, men jag saknar er så otroligt mycket. Det är svårt att förklara vad man känner. Det finns inte en chans att jag skulle byta bort detta år mot något annat, men även om man saknar er så är jag samtidigt så glad över att faktiskt inse vad man har därhemma på ett annat sätt som man aldrig skulle inse när man väl lever mitt uppe i det. Jag lär mig nya saker här varje dag och det är det som är så häftigt och även om jag har bott i London i 83 dagar är det fortfarande svårt att ta in. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0