Packning

Jag fick en fråga angående min packning och självklart ska jag svara på den då jag hade precis samma fråga själv innan jag åkte iväg till London.
 
Hur mycket packade du innan du åkte, en stor väska eller flera? Ge lite tips, vad man ska ta med sig, vad man inte ska ta med sig osv..
 
Jag bestämde mig för att ta med mig så lite som möjligt när jag åkte dit. För det första kan man köpa mycket där som man vet att man kommer behöva som shampoo, hårfön etc. För tro mig det tar plats i resväskan. Men jag gjorde så att jag hade med mig en resväska som fick vara på 23 kg och sedan en kabinväska och en handväska och fyllde dessa. Jag är väldigt glad att jag endast tog med mig detta för annars hade jag tagit med mig hela min garderob. Så det viktigaste är att man begränsar sig. Vissa kanske behöver två väskor men tänk på att man bor där i 10 månader och man kommer köpa en hel del kläder och saker.. Jag älskar att shoppa och det slutade med att jag kunde fylla fyra stora resväskor när jag åkte hem.
 
Min mamma och pappa tog med två stora väskor när dem var i London och hälsade på mig, sedan tog jag med mig två stora resväskor när jag åkte hem, köpte alltså en väska till innan jag åkte hem. Så ta med dig så lite som möjligt när du åker dit för du kommer samla på dig mycket saker. Man ska därför tänka att man packar för en "kort tid" när man ska packa, för man kan alltid köpa saker där, man flyttar trots allt till London och inte en liten småstad. Så mina främsta tips är..
 
1. Packa så lite som möjligt när du åker
2. Ta inte med sådant du vet du kan köpa där som produkter etc
3. Om du har besök skicka hem saker under året
4. Jag köpte tex gummistövlar, vinterjacka och vinterskor där
5. Ta med adapter, för det använder man från dag ett. 
6. Men framförallt ta med dig allt du vet att du verkligen kommer använda 
7. sedan vet jag att ni kommer få ett brev där det står att det är bra att ha med sig saker som varma kläder, morgonrock etc men mycket av detta kan man också köpa där. Så ingen stress med att ha allt innan för att man kan köpa mycket i Lodnon (jag menar inte att man ska köpa allt, men det var ganska onödigt att tex ha med sig en propfull necessär, massa underkläder, anteckningsblock etc. Dock kommer all shopping göra att packningeni slutet får sota för det, men det är det värt.  
 
Hoppas att detta kunde vara några tips.     
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0