Engelska?

Måste man ha superbra engelskakunskaper för att gå på svenska skolan i London?

 

Denna fråga undrade jag också innan jag åkte. Jag har hela mitt liv varit rädd för att prata engelska och var så osäker. Mitt bryg i engelska har inte varit bland de högsta. Jag har aldrig känt mig bra på detta språk och jag var så himla rädd när jag åkte till London. Jag trodde inte jag skulle fixa engelskan. Detta var min största rädsla med detta år. Men så fort jag hade varit i min värdfamilj och smått börjat prata engelska mer och mer släppte det och nu älskar jag det engelska språket, Tack vare mitt år i London. Så man behöver inte ha superbra kunskaper i engelska innan man kommer till Svenska skolan i London. 

 

Att vara duktig i engelska är inget de kräver. Visserligen kollar de på dina betyg, men inte dina kunskaper i just engelska. Det är meningen att du ska lära dig under detta år. Jag hade inte det bästa betyget i engelska när jag åkte till London, dock åkte jag genom min skola där de skickade iväg mig pga. intervjuer och inte betyg. Men man behöver inte ha de bästa kunskaperna i engelska. För jag har för mig att de kollar på alla dina betyg i helhet och inte i ett enskilt ämne.    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0