Fråga angående jobb i London

Hejsan! Jag har en liten fråga, jobbade du när du bodde i London? :) om du gjorde det, hur gick det med språket? hur hittade du ditt jobb? hur ofta jobbade du? 

Hej! Så himla kul att få frågor angående London. Jag ska försöka svara på denna fråga så gott jag kan. Jag jobbade inte under min tid i London så jag kanske inte är den bästa att svara på denna fråga, men jag ska försöka skriva om mina upplevelser av jobb i London ändå. Jag jobbade endast som barnvakt två gånger åt två svenska familjer vilket var vädligt kul och dessa kom jag i kontakt med via två kompisar till mig som hade fått kontakt med dessa familjer via lilla skolan i barnes där alla svenska barn från dagis-nian går och vissa behöver hjälp med barnvakt ibland. Dock insåg jag väldigt snabbt att mitt schema i skolan, allt man ville göra på helgerna och vardagen inte räckte till för att ha tid med ett jobb. Jag hade fått varit varken 24 timmar om dygnet om jag skulle jobbat. Jag kan gärna tänka mig att jobba i London senare i livet, men just under detta år fuknade det inte. Men jag hade två i klassen som jobbade, en jobbade på en klädesaffär och en kompis jobbade som barnvakt ganska regelbundet och de tyckte att det fungerade väldigt bra. Språket var inget problem och det gick väldigt bra för dem att jobba samtidigt som de hade skola etc. Men dock måste man skippa andra saker när man jobbar och man får mindre tid till annat, så man avgör helt och hållet själv om man vill lägga tid på jobb eller annat som kan krocka med jobbet. Men vissa kanske har tur att få ett schema i skolan att de eneklt kan jobba utan att det tar tid så att man inte missar massa andra saker och har tillräkligt med tid för plugg osv. Men att jobba är inte svårt i London, man ska bara ha tiden och orken.        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0