Att prata Engelska

Fick ytterligare en fråga om engelskan som jag tänkte svara på! 
 
Efter ditt år i London, kan du flytande engelska eller nästan? 
 
Som sagt har jag svarat på en tidigare fråga angående engelskan i detta inlägg. Men jag kan självklart svara mer specifikt på denna fråga. Just nu är inte jag rädd för att prata engelska, vilket jag var innan jag åkte till London. Jag skulle kunna klara mig i de flesta situationer. Men att säga att man kan prata engelska flytande är svårt. Jag tror man bör ha bott i ett engelstalande land ett par år för att prata flytande. Ett år i Lonodn på svenska skolan ger en nya kunskaper och man lär sig mycket mer engelska. Men man hade fortfarande svenskan i vardagen och därför tog man inte in engelskan på samma sätt som man skulle gjort om man kanske åkte till USA ett år och enbart pratade engelska. Men jag vågade knappt prata engelska innan jag åkte. Nu tänker jag inte på om jag pratar engelska, det är betydligt mer flyt och man kommer in i språket enkelt. Att skriva engelska har också blivit betydligt lättare. Så man lär sig otroligt mycket. Så att jag pratar flytande är svårt att säga, men att jag klarar mig med den egelskan jag kan så är svaret Ja, men man kan alltid lära sig mer och så är det ju med alla saker.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0